London!

Då ska vi se.

Vi åkte med Ryanair ifrån Skavstad.
Vi köpte bara flygbiljetterna från Ryan, tur och retur, dom gick på ca 1100:- för oss två.
Sen gjorde vi vissa ändringar efteråt och då tillkom det självklart avgifter men från början landa dom nog typ där :)
Vi parkerade på skavstad och det gick väl på ca 300:-

Hotellet vi bodde på låg vid queensway stationen, det är 2 stationer bort från marbel arch, där går man av om man ska till ex Primark, men även om man vill börja i ena änden av oxfoord street. Himla smidigt.
Dock är ox långt, så man kan ju kliva av senare.


Oxfoord street

I vilket fall, hotellet kostade för oss två, två nätter 1600:-
Tunnelbanekorten ligger på 77:-/dag
Vi flög ju från Skavsta och landade i Stansted, Även hemresan gick från stansted.
Tågbiljetterna från flygplatsen in till tunnelbanestationen kostade 250:-/person, tur och retur.


Nedgång till tunnelbanan

Annars så tyckte jag i regel det var lite billigare än hemma, men det är klart, det beror ju helt på vart man går och vad man gör.

Vi provade att äta engelst frukost, den låg på en 80:-, en lunch var från 40-100:- och en middag... ja bra fråga så långt kom vi typ aldrig, vi käka typ ett lunchmål väldigt sent och det blev väl ca 160:- med ett glas vin.
Så typ som hemma fast ändå inte :)

Vi var och såg Musikalen We Will Rock You. Biljetterna till detta köpte vi från internet innan vi reste iväg och betalade ca 300 per person
Madame Tussauds gick också på ca 300 per person och även den bussturen vi tog som gick runt alla "viktiga stora" sevärdigheter som fanns att se.

Nästa gång ska vi åka London Eye, det prioriterade vi bort denna gång pga dåligt väder.







Hur mycket jag shoppade för vet jag inte, det vart inga brutala summar men bra mycket mer än jag trodde skulle gå åt.

Sen är det ju stora Plånboken som ska med när man ska shoppa vill tilläggas, för där finns Allt.
Men det bästa är att åka en gång till London för att få en uppfattning själv, sen vet man på ett ungefär till nästa gång hur mycket man bör ha med sej i shoppingpengar, det beror ju helt o hållet på vad syftet med resan är :)

Men ja, En londonresa och en solsemester hamnar lätt under samma budget :)

Dock kan jag säga att jag vart positivt överraskad över London, Hur otroligt fint det verkligen är, husen är helt underbara!Verkligen värt ett besök!
Själv blir det nog ett besök i Juli igen!!



Kram



Kommentarer
Pia-Maria

Hej!

Kul att du gillade London. Jag kom hem därifrån förra veckan. Måste bara tillägga en sak om resa till och från flygplatsen. Vi landar också på Standstedt, men vi tar bussen Standsted Express. Det kostar 10 pund ( ca 110kr) per person och går direkt till Marble Arch. Stannar på ett par ställen beroende på var man bor. Riktigt smidigt är detta!

KRAM

2012-05-17 @ 21:23:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet

Hej Pernilla heter jag. 26 år gammal, och studerar en YH-utbildning till Lokförare. Har en son, Milo. En Hund Tiisha och en underbar Sambo! Är i stallet där jag sköter om en fin fin totto, och intar gymmet en hel del. Vid frågor, kommentera eller mejla mig på [email protected]

RSS 2.0