Älskade pålle..

Igår efter gymmet, (som jag gjorde enligt mitt schema utan sista sprinten) åkte jag hem och var barnvakt till Fasters lilla Älsklingsgull.
Vi busade, klappade hunden, kasta skallror, skrattade ikapp, o sen åt han en banan och körde gärnet med mej, dessa små nypor alltså :)
Sen totaldäckade han i mitt knä o sov en stund innan mamman o pappan kom o hämta guldgossen :)

Jag gjorde mej redo o stack till stallet.
Pottan tappade ena fram förr förra veckan tror ja de va, hovis kom ut o fixa men så tappa han andra fram nu i veckan. Mycket vila. Kraken.
Ägaren hade redan vart ute o fixat mockning och mat så jag tog bara in honom och myste.

Vi pensla hovor o borsta, sen gjorde jag en inbakad fläta i hela manen ( bara för att öva lite på att i stallgången står vi still), han var på riktigt myshumör och stod (mestadels) o bara njöt. Morot på det :)

Idag ska vi ut o fira min svägerska. Sen till sambons päron som kommit hem från en 3-veckors lång Asienresa... Avis? NÄVA! ,suck.

Imorgon börjar jag praktiken 10 och slutar 07 tisdag morgon, återkommer då :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet

Hej Pernilla heter jag. 26 år gammal, och studerar en YH-utbildning till Lokförare. Har en son, Milo. En Hund Tiisha och en underbar Sambo! Är i stallet där jag sköter om en fin fin totto, och intar gymmet en hel del. Vid frågor, kommentera eller mejla mig på [email protected]

RSS 2.0